Great film .
Mr.Bleak of "The Road" McCarthy .
The marrow in the bone for me was this bit of dialogue :
( Spoiler alert I guess ... this is a copy and paste direct from the PDF script )
You know them chefs
in them uptown restaurants?
- Not personally, no.
- You know what they like to fix?
- No.
- Sweetbreads...
Brains, tripe, all that shit don't
nobody like to eat.
You know why that is?
Because it's a challenge.
You have to innovate.
You're pretty smart
for a honky.
That's right.
It's a challenge.
The stuff they fix...
dead cheap.
Most folks throw it out,
give it to the cat.
But poor folks...
They don't throw nothing out.
I guess that's right.
Anybody can make a porterhouse
steak taste good.
But if you can't buy
no porterhouse steak
and you still wants to eat something
that tastes good, what do you do then?
- Innovate.
- Innovate. That's right.
And who is it
that's got to innovate?
- Poor people.
- That's right. Poor people.
You fixing to get an a+.
My interpretation ...
(cough )
When we are cut off from the communally accepted / celebrated "Riches" of society ,
When those values are poisoned and have become toxic ...
There is no porterhouse steak :
Innovate . Create .
The well spring of art .
Two memorable times when Uber-conservatives ( worshippers of the Porterhouse Steak )
have walked into a room where I am trying to create :
1 " Are these paintings , are they ? "
2 " You're just playing "
These folks never tried to make a tasty meal of brains n tripe .
There is a fuck ton more tripe in this world than steak .
That's just my personal / emotional response .
Maybe the professor is the conservative steak worshiper and the other man is the
artist , in a Zen , living as art , cooking up good stuff from rejected ingredients prophet-like
person ?
As we roll along on this conveyor belt of life , I guess culture evolves .
New interpretations of the old values can have utility .
The professor has cut himself off from the humblest haiku of personal feedback .
He has associated art with the great abyss of meaninglessness.
"The primacy of intellect " , has separated him from emotional connection .
Sometimes our shit , our feedback , our 'art' is unrecognized more by ourselves than by others?
Our 'art' , our individual 'beingness' is under valued by ourselves ?
@ThatsEnoughForMe ... I google translated the above ...
( I don't know how different it will be from your google ... )
@ThatsEnoughForMe ... Yukarıdakileri Google'a çevirdim ...
(Google'dan ne kadar farklı olacağını bilmiyorum ...)
Güzel film .
Bay "Yol" McCarthy'den.
Benim için kemik iliği bu diyalog biraz oldu:
(Spoiler uyarısı sanırım ... bu direkt olarak PDF betiğinden kopyalayıp yapıştırın)
Onları şefler biliyorsun
şehirdeki restoranlarda mı?
- Şahsen değil, hayır.
- Ne düzeltmeyi sevdiklerini biliyor musun?
- Hayır.
- Sweetbreads ...
Beyinler, işkembe, bütün bu saçmalıklar
kimse yemek yemeyi sevmiyor.
Bunun neden olduğunu biliyor musun?
Çünkü bu bir meydan okuma.
Yenilik yapmak zorundasın.
Çok zekisin
Bir honky için.
Doğru.
Bu bir meydan okuma.
Tamir ettikleri şeyler ...
Ölü ucuz.
Çoğu insan onu dışarı atıyor.
onu kediye ver.
Ama fakir millet ...
Hiçbir şey atmıyorlar.
Sanırım bu doğru.
Herhangi biri porterhouse yapabilir
biftek tadı iyi.
Ama satın alamazsan
porterhouse bifteği yok
ve hala bir şeyler yemek istiyorsun
Tadı güzel, ne yapıyorsun peki?
- Yenilik.
- Yenilik. Doğru.
Ve o kim
Bu yenilik var mı?
- Fakir insanlar.
- Doğru. Fakir insanlar.
A + almak için tamir ediyorsun.
Benim yorumum ...
(öksürük )
Toplumun toplum tarafından kabul edilen / kutlanan "Zenginlikleri" nden kesildiğinde,
Bu değerler zehirlendiğinde ve zehirlendiğinde ...
Porterhouse bifteği yok:
Yenilik. Yaratmak, yapmak, tasarlamak, üretmek .
Sanatın kuyu baharı.
Uber-muhafazakarların (Porterhouse Steak tapanları) ne zaman unutulmaz iki zaman
yaratmaya çalıştığım bir odaya girdim:
1 "Bu resimler, öyle mi?"
2 "Sadece oynuyorsun"
Bu millet asla işkence yapmadan önce lezzetli bir yemek hazırlamaya çalışmadılar.
Bu dünyada biftekten çok daha fazla işkembe var.
Bu sadece benim kişisel / duygusal cevabım.
Belki profesör muhafazakar biftek tapanı, diğer adam ise
Sanatçı, bir Zen'de, sanat olarak yaşamak, reddedilen malzemelerden peygambere benzeyen iyi şeyler pişirmek
şahıs
Bu yaşam kuşağı bandında ilerlerken kültürün evrim geçirdiğini tahmin ediyorum.
Eski değerlerin yeni yorumlamaları faydalı olabilir.
Profesör, kişisel geribildirimlerin en kaba haikularından kendisini kesti.
Sanatı, anlamsızlığın büyük uçurumu ile ilişkilendirmiştir.
"Zekanın önceliği", onu duygusal bağlantıdan ayırdı.
Bazen bizim bokumuz, görüşlerimiz, 'sanatımız' kendimiz tarafından diğerlerinden daha fazla tanınmıyor mu?
'Sanat'ımız, bireysel' varlığımız 'kendimizce değer altında mı?